Foto kali ini.... Rumah Tradisional

Foto kali ini.... Rumah Tradisional
Rumah Tradisional

Sunday 8 May 2011

Makin dilupakan....apakah sinonimnya dengan kehidupan kita

Sahaja melontarkan tema yang mungkin semua orang sedar ataupun sengaja mengabaikan...namun itulah hakikatnya. Tak dapat lari dari tema kehidupan kita....
Lukisan yang masih belum siap sepenuhnya...

                                              Title:     Makin dilupakan.
                                             Acrylics on Board Canvas
                                             Mac 2011
. Apakah sinoniimya dengan kehidupan kita. .... Kita memang akui...yang baru pasti akhirnya akan menjadi lama. Tidak kira apa sekalipun...Ketika masih baru , semuanya baik belaka...tiada yag cacat celanya..namun apabila masa berlalu..yang baru akan bertukar menjadi lama...Pada ketika itu, yang baru itu sudah menjadi lama. Yang lama itu mungkin makin dilupakan...fungsi asalnya makin kurang berperanan..ia tidak sehebat pada ketika ia masih baru dahulu..Mungkin yang lama itu akan menjadi buruk...makin kurang diingati...dan mungkin akan dilupakan buat selama-lamanya...Wallahualam.

Bagaimana pula dengan kita sebagai manusia. Yang kecil akan menjadi besar...yang muda akan menjadi tua...jika dahulu kuat, sihat dan bertenaga namun apabila meniti usia, ia akan mula kurang bertenaga, sering sakit dan kurang upaya. Namun pada ketika itu adalah kita akan dilupakan...dan sebenarnya kita yang akan menjadi pelupa.

Tetapi Maha Pencipta tidah pernah lupa  akan makhluk-Nya. Kita yang sering lupa...ramai yang alpa pada usia muda ketika masih bertenaga...mereka berkira-kira pada ketika usia senja, baru ingin mula mengenal Yang Maha Pencipta.  Persoalannya...adakah kita akan berpeluang untuk terus menyedut udara sehingga usia senja.....Ketika yang Baru bertukar menjadi Lama...ataupun ketika masih muda lagi kita tlah dijemput oleh-Nya..Maka beruntunglah pada mereka yang mengingat-Nya pada setiap ketika..tdak kira masa dan ketika, susah atau senang,pada usia muda ataupun usia senja....Moga Allah mengampunkan dosa-dosa kita..Amin..

tarian pena,

Che'Ross
9 May 2011

No comments:

Post a Comment